دکتر مریم محمدبیگی » جراحی زیبایی زنان » چند روز بعد از عمل لابیاپلاستی بخیه ها می افتد؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

چند روز بعد از عمل لابیاپلاستی بخیه ها می افتد؟

هنگامی که صحبت از جراحی زیبایی برای زنان به میان می آید، یکی از درمان‌های محبوب و مفید جراحی لابیاپلاستی است. این عمل به زنان کمک می کند تا زندگی خود را تغییر دهند، عزت نفس خود را تقویت کنند و از بهبود شکل و عملکرد واژن خود رضایت کامل را به دست بیاورند، که با ایجاد برش‌های جراحی و در نهایت بستن آن‌ها با بخیه، چین‌های اضافی پوست لب‌های داخلی لابیا از بین می رود. سوال خیلی از کسانی که این عمل را می خواهند انجام دهند این است که، چند روز بعد از عمل لابیاپلاستی بخیه ها می افتد؟ یا علائم جوش خوردن بخیه ها چیست؟ امروز با ما همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

انواع بخیه لابیاپلاستی

انواع بخیه لابیاپلاستی

دو نوع بخیه لابیاپلاستی وجود دارد:

  1. بخیه های قابل جذب (یا حل شونده)
  2. بخیه های غیر قابل جذب (یا دائمی)

بخیه های قابل حل برای کمک به جلوگیری از ناراحتی ناشی از بخیه های جراحی و عوارض برداشتن بخیه های دائمی یا غیر قابل جذب ترجیح داده می شوند.

علائم مرتبط با بخیه لابیاپلاستی

  • تورم
  • کبودی
  • درد
  • خارش

در طول دوران نقاهت لابیاپلاستی، بیماران ممکن است عوارض جانبی متعددی از جمله تورم، کبودی و درد را در زمان بهبودی محل‌های برش تجربه کنند. این عوارض جانبی طبیعی بوده و بهبود پیدا می کند، همچنین افراد ممکن است کمی خارش بعد از لابیاپلاستی را که در اثر جذب بخیه ها می باشد، را تجربه کنند. البته توجه داشته باشید اگر خارش ناحیه برش همراه با درد و ترشحات غیر طبیعی و بد بو باشد می توان نشانه ی عفونت بوده و باید حتما به پزشک خود مراجعه بفرمایید.

آیا بخیه های لابیاپلاستی باید کشیده شوند؟

در اغلب موارد، بخیه های لابیاپلاستی قابل حل هستند و خود به خود جذب می شوند یا می افتند. در طول جلسه ملاقات بعد از لابیاپلاستی شما، که معمولاً حدود 1 تا 2 هفته پس از جراحی برنامه ریزی می شود، دکتر مریم محمد بیگی شما را معاینه می کند و پیشرفت بهبودی شما را ارزیابی می کند. به طور متوسط، بخیه های لابیاپلاستی حدود 3 تا 4 هفته طول می کشد تا حل شوند. بخیه های حمایتی مورد استفاده در لایه های عمیق تر بافت ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به طور کامل جذب شوند.

در طول ریکاوری لابیاپلاستی، بیماران باید مراقب تمیز و خشک نگه داشتن بافت های در حال بهبود و بخیه ها باشند. همچنین بهترین جراح لابیاپلاستی در اصفهان به طور کامل در مورد تکنیک های مراقبت پس از لابیاپلاستی با شما صحبت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که بیماران برای دوره بهبودی خود آماده هستند و خطر ابتلا به عفونت، تاخیر در بهبودی و سایر عوارض را کاهش می دهند. به طور متوسط، بهبودی کامل پس از جراحی لابیاپلاستی حدود 8 تا 12 هفته طول می کشد.

آیا جای بخیه لابیاپلاستی باقی می ماند؟

بخیه های لابیاپلاستی اغلب با چین ها و بافت های پوستی لابیا مینور ترکیب می شوند. جای زخم ناشی از لابیاپلاستی سفت می شود و سپس با گذشت زمان نرم می شود. جای نگرانی در مورد جای زخم بعد از بخیه های لابیاپلاستی وجود ندارد زیرا تمایل دارند در کوتاه ترین زمان با پوست لابیا ترکیب شوند.

فعالیت هایی که باید بعد از لابیاپلاستی انجام نداد؟

بسته به افراد مختلف برای حداقل 5 تا 10 هفته محدودیت هایی برای انواع فعالیت های شدید وجود دارد. زیرا فعالیت های شدید ممکن است سبب باز شدن بخیه ها شود. برخی از فعالیت هایی که باید از آنها اجتناب شود به طور کامل عبارتند از:

ورزش های شدید ممکن است باعث باز شدن زخم و خونریزی شود.

  • تمرینات بدنی و دوچرخه سواری
  • دویدن
  • شنا کردن
  • مقاربت جنسی
  • بلند کردن اجسام سنگین

اقدامات مراقبت از بخیه های لابیاپلاستی

دستورالعمل های مناسب را از پزشک متخصص زنان دریافت کنید. برخی از اقداماتی که می توان برای مراقبت از بخیه های لابیاپلاستی انجام داد:

  • ناحیه لابیای جراحی را به آرامی بشویید.
  • برای حفظ بهداشت از صابون ملایم کودک و آب تمیز استفاده کنید.
  • برش ها را پس از شستشو خشک کنید تا از آسیب به پوست جلوگیری شود.
  • از لباس های زیر نخی و گشاد استفاده کنید تا مالشی صورت نگیرد.
  • وازلین بهداشتی به نرم نگه داشتن بخیه ها کمک می کند. بنابراین، گاهی اوقات توصیه می شود مقداری وازلین یا زینک را روی بخیه های لابیاپلاستی بمالید.
  • در زمان بهبودی زخم، محل بخیه ها  ممکن است دچار خارش شوند، که امری طبیعی است. باید دقت داشته باشید که به هیج وجه محل بخیه ها را نخارانید.

مدت زمان جوش خوردن بخیه لابیاپلاستی

بخیه‌ها لابیاپلاستی با توجه به عمق بخیه‌ها می‌افتند، زیرا بخیه‌های عمیق به زمان بیشتری نیاز دارند و بخیه‌های سطحی زودتر بهبود می‌یابند. افتادن بخیه های لابیاپلاستی تقریباً 3 تا 4 هفته طول می کشد، در حالی که بخیه های عمیق ماه ها طول می کشد، تا جذب شوند.

سوالات متداول

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

Call Now Button