دکتر مریم محمدبیگی » جراحی زیبایی زنان » سفید کردن واژن در اصفهان
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

سفید کردن واژن در اصفهان

سفید کردن واژن یک موضوعی است که در حال حاضر موجب اهمیت و توجه زیادی در میان خانم ها شده است. انجام این کار به روش های مختلفی قابل انجام است که پزشکتان بر حسب شرایط یکی از آن ها را انتخاب می کند. تیرگی واژن بنا به دلایل مختلفی چون تغییرات هورمونی، بارداری، قاعدگی و … اتفاق می افتد که باعث کاهش اعتماد به نفش افراد می شود؛ بنابراین، قبل از هرگونه تصمیم در مورد سفید کردن واژن، مناسب است با پزشک خود یا متخصص بهداشت زنان مشورت کنید تا اطلاعات دقیقتری در مورد این موضوع و روش‌های احتمالی دریافت کنید.

سفید کردن واژن

چه عواملی در تیرگی ناحیه واژن خانم ها نقش دارند؟

از مهم ترین دلایلی که منجر به تیرگی ناحیه تناسلی می شود عبارتند از:

  • افزایش سن: همیشه و در همه حال بالا رفتن سن می تواند از زیبایی ظاهری تمامی اندام های انسان بکاهد و به همین دلیل است که اکثر متقاضیان انجام عمل های زیبایی خانم های با سن بالا اما با روحیه جوان و پرانرژی هستند.
  • عوامل ژنتیکی و وراثت: می تواند تاثیر مستقیمی در زیبایی ظاهری و بروز بیماری ها بگذارد.
  • اختلالات و نوسانات هورمونی: یکی دیگر از عوامل موثر در تیرگی واژن خانم ها است، زیرا با تغییرات هورمونی ممکن است میزان رنگدانه سازی پوست در آن ناحیه افزایش و در نهایت منجر به تیرگی در آن ناحیه شود.
  • بارداری و زایمان: یکی از عوامل تشدید کننده این عارضه است.
  • تهویه هوا، رطوبت و تعریق: وقتی لباس زیر یا همان شورت ها دیر به دیر تعویض شوند یا در هنگام شست شو واژن را خشک نکنند موجب بروز بسیاری از بیماری های زنانه از جمله عفونت و قارچ می شوند عدم انجام هر کدام از این کارها می تواند منجر به تیرگی واژن شود.
  • راه رفتن های زیاد: شلوارهای تنگ که مدام با اندام تناسلی تان اصطکاک داشته باشد می تواند باعث سیاهی این ناحیه شود.
  • استفاده از لوازم نامناسب: انواع لوازم اصلاح مانند تیغ و ژیلت که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شوند وقتی به کررات از آن ها استفاده شوند باعث تیرگی اندام تناسلی می شود.
  • چاقی و اضافه وزن: در افراد چاق این عارضه بسیار شایع بوده و می توان آن را عامل اصلی تیرگی دانست.

اهمیت سفید کردن واژن

سفید کردن واژن، با تغییر رنگ واژن گفته می شود که تیرگی ناحیه تناسلی را با استفاده از روش های مختلفی که در ادامه اشاره خواهیم کرد برطرف می کند. استفاده از این روش علاوه بر روش سازی در بالاتر رفتن اعتماد به نفش هم نقش بسزایی دارد. به طور کلی، سفید کردن واژن از نظر پزشکی به عنوان یک نیاز مهم در نظر گرفته نمی‌شود و افرادی که اعتماد به نفش کمی دارند برای آن ها می تواند گزینه مناسبی باشد ولی باید در انتخاب پزشک خود دقت کافی را داشته باشند تا نتیجه مطلوبی را هم دریافت نمایند.

انواع روش های روشن کردن واژن

پس از یافتن دلایل تیرگی واژن باید درمان آن را آغاز کرد پس برای خلاصی از این عارضه به بهترین متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید، زیرا هر کسی با توجه به حساسیت و نوع پوستی که دارد باید با توجه به آن درمان شود.

از انواع روش های مختلف سفید کردن واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کرم‌ها یا ژل‌های روشن کننده که طبق دستور پزشک انجام داده می شود.
  • استفاده از محصولات شستشوی واژنی با خاصیت روشن کنندگی برخی از شرکت‌ها محصولاتی را تولید می‌کنند که منجر به سفید کردن واژن می شوند این محصولات ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که به طور موقت رنگ واژن را تغییر می‌دهند. با این حال، توصیه می‌شود قبل از استفاده با عوارض جانبی هم آشنا باشید.
  • لیزر هم جزء روش های موثر سفید کردن محسوب می شود استفاده از این روش حدود 30 دقیقه خواهد بود که طی تعداد جلسات مشخصی انجام داده می شود، در این روش با استفاده از محلول های بی حسی بر روی محل مورد نظر کار خود را آغاز می کند تا فرد متوجه دردی نشود، سپس اشعه ی لیزر  کاملا بی خطر را بر روی اندام تناسلی زن می تاباند تا این اشعه، رنگدانه سازی پوست این ناحیه را متوقف و در نهایت از بین ببرد.

اقداماتی که قبل از سفید کردن واژن باید انجام شود؟

قبل از انجام هر گونه روش جوانسازی بایستی حتما به نکاتی توجه داشته باشید تا علاوه بر کوتاه شدن دوره نقاهت خود نتیجه مطلوبی را هم دریافت نمایید. از مهم ترین نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به هیچ عنوان نباید هیچ گونه عفونتی داشته باشید و در صورت داشتن چنین مشکلی حتما قبل از انجام نسبت به درمان آن اقدام کنید.
  • بایستی حتما حدود 48 ساعت قبل از عمل به هیچ عنوان ابطه جنسی نداشته باشید .
  • استفاده از محصولات واژینال یا دوش ها قبل از عمل ممنوه است.
  • در روز انجام عمل به هیچ عنوان لباس تنگ نپوشید چرا که برروی نتیجه تاثیر می گذارد.
  • اگر دارو خاصی مصرف می کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا روند انجام سفید کردن با مشکلی مواجه نشود.

سوالات متداول

استفاده از لیزر برای تیرگی واژن چه مزایای را به همراه دارد؟

از مهم ترین مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– ماندگاری بالا
– سرعت بیشتر برای نتیجه دهی
– بدون عوارض بودن این روش یکی از اصلی ترین مزیت های استفاده از لیزر است.
– غیر تهاجمی، بدون درد و خون ریزی

چند جلسه لیزر تراپی برای درمان تیرگی واژن نیاز است؟

به طور معمول برای روشن سازی واژن باید 1-3 جلسه تحت درمان قرار بگیرید تا به نتیجه مطلوبی دست یابید، تعداد جلسات لیزرتراپی بسته به نوع پوست و عمق تیرگی واژن است. در بعضی از خانم ها به دلیل تیرگی شدیدی که دارند ممکن است تعداد جلسات بیشتری تجویز شود.

هزینه روشن سازی واژن چقدر است؟

هزینه درمان این عارضه بستگی به نوع روشی است که برای رفع آن انتخاب می کنید، به عنوان مثال برای برآورد هزینه ی لیزرتراپی به تعداد جلسات درمان، کیفیت دستگاه، موقعیت مکانی مطب یا کلینیک مورد نظر بستگی دارد.

سفید کردن واژن برای چه افرادی مناسب است؟

سفید کردن واژن جزء عمل های اختیاری محسوب می شود و بعضی از افراد برای زیباتر شدن ناحیه تناسلی و همچنین افزایش اعتماد در رابطه جنسی این عمل را انجام می دهند. از جمله افرادی که کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی واژن هستند عبارتند از:
• تیره گی پوست شما ژنتیکی است.
• داشتن پوست تیره حتی با نداشتن موهای زائد
• افرادی بیماری های چون لوپوس، تبخال، زگیل تناسلی، پسوریازیس دارند به هیچ وجه نباید این کار را انجام دهند.

عوارض ناشی از سفید کردن واژن چیست؟

از جمله عوارض ناشی از سفید کردن وازن بروز قرمزی، سوزش، خارش، عفونت، قرمزی می باشد در صورتی که هر کدام از موارد گفته شده طولانی بود حتما می بایست به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دانستیم که….

سفید کردن واژن یکی از روش های موثر برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی خانم ها به شمار می رود که به روش های مختلفی انجام داده می شود. هریک از روش های نام برده را پزشک بر اساس شرایط بیمار و میزان تیرگی ناحیه تناسلی بستگی دارد. بعد از انجام هریک از روش های نام برده بایستی حتما به نکات مراقبتی بعد از عمل توجه داشته باشید تا نتیجه مطلوبی را هم دریافت نمایید. اگر سوالی در مورد این موضوع دارید می توانید به بخش انتهایی مقاله مراجعه نمایید.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =

Call Now Button