۰۹۱۳۵۴۵۴۴۵۸ | ۰۳۱-۳۲۲۴۵۲۶۸

دکتر مریم محمدبیگی متخصص زنان، زایمان، نازایی و جراح زیبایی

درمان خشکی واژن

مشکلات واژن و دستگاه تناسلی زنان از جمله مهم ترین مواردی است که می توان به در سلامت روحی و جسمی بانوان دخیل باشد. یکی از مواردی که شیوع بیشتری در بین خانم ها دارد مشکل خشکی واژن است. معمولا زمانی که به دوره یائسگی نزدیک می شوند این بیماری معمول است . حال برای برطرف نمودن این مشکل چه کاری باید انجام داد و به دنبال چه راه حل هایی بود. با ما همراه باشید تا در ادامه آگاهی بیشتری در این زمینه بیابید.

خشکی واژن چیست؟

به مرور زمان و افزایش سن دیواره های واژن نازک تر شده و دیواره های واژن ملتهب می شوند که به آن خشکی واژن می گویند و با کاهش سطح استروژن و رطوبت واژن همراه است.

رطوبتی که در واژن وجود دارد هنگام مقاربت و افزایش جریان خون در ناحیه واژن باعث لغزنده بودن واژن می شود که با تغییرات هورمونی که به دلایل مختلف ایجاد می شود این رطویت کم می شود و در صورت ادامه خود سبب خشکی واژن می گردد.

علائم خشکی واژن

از علائم بارز این مشکل می توان به درد همراه با مقاربت ، ایجاد سوزش و خارش واژن ، مشاهده ترشحات غیر معمول نام برد که حتی در مواردی در بین برخی از خانم ها می تواند بدون علامت باشد. اما نگران نباشید امروزه راه های جدیدی برای درمان خشکی واژن ارائه شده است که بسیار موفق عمل کرده است. برای انتخاب بهترین راه حل در گام اول باید به دنبال متخصص زنان خوب باشید تا با تجربه و دانش خود شما را در درمان یاری دهد.

علل خشکی واژن

برای ایجاد این مشکل دلایل مختلفی ذکر می شود که در ادامه به توضیح برخی از آن می پردازیم.

علل روحی

مشکلات روحی یکی از مواردی است که می توان در ایجاد این مشکل تاثیرگذار باشد . مانند تجربه ناخوشایند از رابطه جنسی گذشته، استرس و اضطراب ، حالات عصبی و نداشتن آرامش . داشتن مشکلات زناشویی و موارد این چنینی .

علل فیزیکی

• داشتن زایمان های مکرر و شیردهی بعد از زایمان
  • مشکل در سیستم ایمنی
  • مصرف مواد مخدر از جمله سیگار
  • برداشتن تخمدان به خاطر بیماری
  • شیمی درمانی و استفاده از روند درمانی سرطان
درمان بیماری های شایع زنان

درمان خشکی واژن با لیزر

می توان گفت که بهترین و ماندگار ترین روش درمانی برای خشکی واژن استفاده از لیزر است ، لیزر ترومای ایجاد شده را بهبود بخشیده و با حفظ رطوبت واژن احساس سوزش و درد را از بین می برد .لیزر متابولیسم طبیعی واژن را بهبود بخشیده و ترشح مخاط واژن را تنظیم می نماید.

استفاده از داروهای استروژن دار در مدت زمان طولانی می تواند عوارضی را دربر داشته باشد، لیزر با اثر فوق العاده ای که دارد بافت واژن را ترمیم نموده و دیواره ی ضعیف آن را مستحکم می سازد.

درمان خشکی واژن با لیزر بسیار سریع ، ایمن و بدون درد خواهد بود و نتیجه ی آن به سرعت قابل مشاهده است.

برای درمان خشکی واژن با لیزر نیاز به چند جلسه لیزردرمانی است؟

زمان جلسات بسیار کوتاه و تعداد جلسات مورد نیاز  هم حدود سه یا چهار جلسه است که همانطور که می دانید این جلسات با توجه به معاینات ابتدایی و میزان خشکی واژن توسط پزشک متخصص تجویز می گردد.

لیزر درمانی برای خشکی واژن به صورت همزمان شامل نتایج زیرنیز خواهد بود:

• درمان افتادگی و سستی واژن
  • کاهش میزان درد در زمان مقاربت
  • درمان خارش مزمن واژن

توجه داشته باشید که برای انجام این نوع درمان حتما به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید.

دکتر مریم محمدبیگی جراح و متخصص زنان و زایمان، نازایی و زیبایی با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها و جراحی های زیبایی زنان می پردازد. جهت مشاوره با بهترین متخصص زنان در اصفهان می توانید با شماره 03132245268 تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

مزایای درمان خشکی واژن با لیزر

عوارض جانبی آن نسبت به سایر روش ها بسیار کم و نادر است.

نتیجه ی آن بلافاضله بعد از جلسات درمانی پدیدار می شود.

حالت کشسانی پوست را حفظ و افزایش می دهد و رطوبت واژن را به صورت دائمی تامین می کند.

مخاط داخل واژن را تنظیم و ترومای آن را رفع می کند.

نحوه ی درمان خشکی واژن با لیزر

این روش که بدون بی هوشی انجام می گیرد، دوره ی نقاهت زیادی نداشته و فرد می تواند بعد از آن فعالیت های معمول خود را انجام دهد ،درمان با لیزر حدود 10 دقیقه زمان لازم دارد .لیزر حاوی اشعه های بسیار مفید برای درمان است که با پروب مخصوص دستگاه لیزر وارد واژن می شود، با تابش این اشعه بافت واژن ترمیم شده ، رطوبت آن افزایش می یابد و آسیب های وارد شده از بین می رود. استفاده از پروب دستگاه ممکن است کمی ایجاد درد و سوزش نماید که البته بعد از اتمام کار از بین خواهد رفت .

عمل هیستروسکوپی چیست

کلام آخر

برای اینکه دوره درمانی کوتاه تری را سپری کنید بهتر است با بروز اولین نشانه ها به پزشک مراجعه نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که امروزه بخش عمده بیماری ها و مشکلات زنان با روش های نوین قابل درمان است . در نتیجه جای نگرانی نخواهد بود و با حفظ ارامش به دنبال راه حل باشید.

ده − دو =