دکتر مریم محمدبیگی » جراحی زیبایی زنان » لابیاپلاستی در بارداری
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

لابیاپلاستی در بارداری

اگر بارداری هستید و قصد انجام لابیاپلاستی را دارید، امکان انجام لابیاپلاستی در طی دوران بارداری سوالی است که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد. لابیاپلاستی یک روش جراحی است که جهت کاهش اندازه‌ی لابیای مینور و یا ماژور انجام می‌شود و می‌تواند تاثیرات مثبتی هم در زیبایی و هم بهبود عملکرد ناحیه تناسلی خارجی داشته باشد. در صورتی که در طی دوران بارداری قصد انجام این جراحی را دارید تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با این موضوع کسب کنید.

دلایل عدم انجام لابیاپلاستی در بارداری

آیا می‌توان پیش از بارداری جراحی لابیاپلاستی را انجام داد؟

اگر تصمیم دارید در آینده بچه دار شوید توصیه می‌شود از جراحی لابیاپلاستی تا زمانی که زایمان به اتمام برسد خودداری نمائيد. ناحیه‌ی لابیا در حین دوران بارداری و زایمان تغییراتی خواهد داشت که می‌تواند نتایج جراحی لابیاپلاستی را تغییر دهد. زایمان طبیعی می‌تواند پارگی‌های جزئی و یا شدید در واژن و لابیا ایجاد نماید. در اغلب موارد این آسیب‌ها در طی 7 الی 10 روز از بین می‌رود اما در برخی افراد، اسکارهایی برای همیشه باقی می‌ماند که جهت برطرف کردن آنها نیاز به جراحی‌های گوناگون است.

حتی در صورتی که شما قصد انجام زایمان به روش سزارین را داشته باشید ممکن است شرایط ناخواسته‌ای ایجاد شود که زایمان شما به روش طبیعی و یا با روش‌های دیگر انجام شود که منجر به صدمه و آسیب به بافت لابیا شود. بنابراین توصیه می‌شود تا زمان پایان بارداری از انجام جراحی لابیاپلاستی خوددرای نمائيد.

دلایل عدم انجام لابیاپلاستی در بارداری

دلایل مختلفی وجود دارد که بهتر است از انجام لابیاپلاستی در دوران بارداری خودداری نمائيد که از مهم ترین آن ها عبارتند از:

✳️ خطرات بیهوشی و بی‌حسی موضعی

لابیاپلاستی در اکثر موارد با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود اما گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد از بیهوشی عمومی استفاده شود. تمام متخصصین توصیه می‌کنند در طی دوران بارداری از هرگونه جراحی زیبایی و غیرضروری که نیاز به بی‌حسی و یا بیهوشی دارد پرهیز نمائيد چرا که اثرات جانبی داروهای بی‌حسی و بیهوشی برای جنین صدمات جبران ناپذیری وارد نماید.

✳️ تغییرات لابیا در طی دوران بارداری

در طی دوران بارداری تغییرات هورمونی شدیدی در بدن اتفاق می‌افتد که می‌تواند باعث تورم و التهاب در لابیا شود. بعد از اتمام دوران بارداری و با کاهش التهابات، اندازه‌ی لابیا کوچکتر می‌شود. بنابراین حتی در صورتی که پیش از بارداری از اندازه و ظاهر لابیای خود رضایت نداشتید باید تا چند ماه پس از زایمان صبر نمائيد تا اندازه‌ی لابیا به حالت طبیعی خود بازگردد.

✳️ تغییرات لابیا به دلیل زایمان

زایمان طبیعی می‌تواند باعث کشیدگی، بزرگ شدن و یا پاره شدن لابیا شود بنابراین نتایج هر نوع جراحی زیبایی که پیش از بارداری بر روی لابیا انجام دهید پس از زایمان می‌تواند با عوارض منفی روبرو شود.

پس از جراحی لابیاپلاستی در اصفهان توسط دکتر مریم محمد بیگی باید تا چند ماه دستورالعمل‌های خاصی را رعایت نمائید، به عنوان مثال از بلند کردن اجسام سنگین و هرگونه ورزش که منجر به فشار در ناحیه تناسلی شود باید خودداری نمائید. بارداری و حمل جنینی که هر روز سنگین‌تر می‌شود می‌تواند موجب ایجاد فشار به برش‌هایی شود که حین لابیاپلاستی ایجاد شده است. بنابراین انجام این جراحی حین دوران بارداری می‌تواند عوارض و خطرات پس از لابیاپلاستی را افزایش دهد.

✳️ تاثیر مصرف داروها بر جنین

پس از لابیاپلاستی لازم است تا چند هفته از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک استفاده نمائید تا میزان درد را التیام ببخشید و از انواع عفونت‌های پس از جراحی پیشگیری نمائيد. در صورتی که شما باردار باشید تجویز و مصرف طیف وسیعی از داروها برای شما ممنوع است زیرا ممکن است عوارض جانبی بر روی جنین داشته باشد. بنابراین تا زمان پایان زایمان باید انواع جراحی‌های غیرضروری مانند لابیاپلاستی را به تعویق بیندازید.

زمان مناسب انجام لابیاپلاستی بعد از بارداری

دقت داشته باشید که انجام جراحی لابیاپلاستی بهتر است بعد از بارداری و زایمان انجام داده شود تا از این طریق ریسک انجام جراحی مجدد را کاهش داد. در حالت کلی باید اشاره کنیم که 4 الی 6 ماه بعد از زایمان با توجه به کاهش تورم و التهاب لابیا ها امکان انجام جراحی وجود دارد.

شما عزیزان می توانید برای درایفت مشاوره از دکتر مریم محمد بیگی بهترین متخصص زنان در اصفهان با شماره های 03131304674 ، 09135454458 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا پس از بارداری می‌توان لابیاپلاستی را انجام داد؟

بله. اگر شما دیگر قصد به دنیا آوردن فرزند ندارید می‌توانید چند ماه پس از زایمان و از بین رفتن عوارض پس از زایمان اقدام به جراحی لابیاپلاستی نمائيد. اگر تصمیم دارید در آینده، فرزند دیگری به دنیا بیاورید لازم است پیش از لابیاپلاستی ابتدا با پزشک خود مشورت داشته باشید. در برخی موارد لازم است تا زمانی که تمام فرزندان خود را به دنبا بیاورید جراحی لابیاپلاستی را به تعویق بیندازید.

آیا لابیاپلاستی تأثیری بر سلامت جنین دارد؟

پینشهاد می شود تا از انجام این عمل در دوران بارداری خودداری شود ولی در حالت کلی تاثیری بر سلامت جنین نخواهد داشت.

لابیاپلاستی در بارداری چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

از جمله مهم ترین مشکلاتی که انجام این جراحی به همراه دارد شامل خونریزی، التهاب، یا احساس درد در ناحیه عمل شده و همچنین تأثیراتی بر روی کیفیت روابط جنسی می باشد.

در نهایت….

جراحی لابیاپلاستی به طور کلی به افرادی توصیه می شود که تمام فرزندان خود را به دنیا آورده‌اند و دیگر قصد بارداری ندارند ولی در خصوص انجام لابیاپلاستی در دوران بارداری باید اشاره کنیم که خطرات و عوارضی را به همراه دارد پس با توجه به اهمیت بالای این موضوع بهتر است تا عمل خود را به مدتی بعد از زایمان خود موکول کنید. شما عزیزان اگر سوالی در مورد این موضوع دارید می توانید در بخش انتهایی مقاله یعنی نظرات مطرح نمایید.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − نه =

Call Now Button