دکتر مریم محمدبیگی » جراحی زیبایی زنان » کاربرد دستگاه دی بی دی پلاسما چیست؟

کاربرد دستگاه دی بی دی پلاسما چیست؟

امروزه از تکنولوژی دی بی دی پلاسما در شاخه و رشته های متفاوت پزشکی به منظور زیبایی و درمانی استفاده می شود. این روش در واقع نوعی از اوزون تراپی هست، که باعث افزایش خون رسانی به بافت ها می شود و پزشک متخصص زنان برای ضدعفونی کردن واژن، رفع عفونت های واژن مانند عفونت مقاوم قارچی و همینطور کمک به ترمیم هر چه سریع تر محل برش های جراحی از آن استفاده می کند. امروز می خواهیم در مورد کاربرد دستگاه دی بی دی پلاسما و مزایای آن صحبت کنیم.

دستگاه دی بی دی پلاسما چیست؟

این دستگاه با تولید گاز اوزون باعث ترمیم و افزایش خون رسانی به بافت می شود، که در طی آن مشکلات واژن از جمله عفونت های مکرر واژن و زخم هایی که در این ناحیه طی جراحی ها ایجاد می شود، برطرف می تماید

دستگاه دی بی دی پلاسما چیست؟

کاربردهای دستگاه دی بی دی پلاسما برای واژن

کاربردهای این دستگاه برای واژن بسیار گسترده می باشد. با این روش درمانی بسیاری از مشکلات تناسلی بانوان و مشکلات مربوط به واژن برطرف می شود

از جمله مهم ترین کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

درمان بی اختیاری ادرار

با بالا رفتن سن خانم ها یک اختلال بسیار رایج در آن ها دیده می شود به نام بی اختیاری ادراری. پلاسماتراپی واژن با این دستگاه باعث تقویت عضلات واژن شده به دلیل کلاژن سازی که در این ناحیه رخ می دهد، در نتیجه مشکل بی اختیاری ادرار را برطرف می کند. کاری که این دستگاه در واقع انجام می دهد با افزایش خون رسانی باعث کلاژن سازی مجرای ادراری می شود و سبب می شود فرد روی خروج ادرار کنترل زیادی داشته باشد.

درمان آتروفی واژن

آتروفی واژن، مشکلی تناسلی است که در آن دیواره واژن حساس و ضعیف می شود و موجب ایجاد عفونت، سوزش و داشتن درد در ناحیه تناسلی به هنگام رابطه جنسی می‌شود، با استفاده از این دستگاه این مشکل هم از بین می‌رود.

درمان بوی بد واژن

در بانوانی که واژن آن ها بوی بدی می دهد، به کمک گاز اوزون در این روش واژن کاملا ضدعفونی شده و مشکل میکروب های بیماری زای آن نیز برطرف گردد و سبب ضدعفونی شدن و برطرف شدن کامل بوی بد واژن می شود.

درمان عفونت های مکرر واژن

بعضی از خانم ها متاسفانه به صورت مکرر دچار عفونت های واژن می شوند، به این دلیل که عفونت ها نسبت به داروها مقاوم می شود. با استفاده از این دستگاه به طور کامل می توان این نوع عفونت ها را برطرف کرد.

درمان جای زخم بعد از جراحی یا بیماری

از دستگاه پلاسما تراپی DBD می توان همچنین برای از بین بردن زخم های ناحیه تناسلی که به علل مختلف از جمله ابتلا به بیماری زگیل تناسلی ایجاد می شود، استفاده کرد.

از مهم ترین مزایای این دستگاه می توان به توانایی دستگاه پلاسما DBD در از بین بردن و محو کردن جای بخیه سزارین و سایر جراحی های زیبایی واژن مانند لابیاپلاستی اشاره کرد.

همچنین از این دستگاه برای درمان عفونت ها به خصوص عفونت های ویروسی مثل HPV، تبخال تناسلی، عفونت های باکتریال مکرر و حتی برای افزایش خونرسانی و رفع چروک در افرادی که دچار آتروفی واژن شده اند، استفاده می گردد.

مزایای دستگاه دی بی دی پلاسما چیست؟

استفاده از این دستگاه روشی بسیار موثر  برای رفع انواع بیماری های واژن می باشد. بعضی از مزایای آن شامل موارد زیر می‌شود:

• جوانسازی واژن با این دستگاه قابل انجام است.
  • این روش درمانی زیبایی واژن، به درمان خشکی واژن هم می‌تواند کمک کند.
  • این روشی، روشی غیر تهاجمی و بدون خونریزی و درد می باشد.
  • در این روش از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی گردد، که موجب ایجاد عوارض جانبی پس از آن شود.
  • این روش درمانی هیچ گونه محدویت سنی ندارد.
  • بعد از انجام پلاسماتراپی می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید.
  • مدت زمان درمان بسیار کوتاه است.
  • این روش کاملا ایمن بوده و عوارضی بعد از آن گزارش نشده است.

آیا اثر دستگاه دی بی دی بر روی واژن دائمی است؟

مدت زمان ماندگاری اثر دستگاه دی بی دی بستگی دارد، که روی چه بافتی و با چه هدفی انجام می شود. اگر برای برطرف کردن ضایعات و جای زخم و برش جراحی استفاده گردد، طبیعتا اثر درمان، دائمی می باشد و دیگر نیاز به تکرار نخواهد داشت. نهایتا 6 ماه بعد چک می شود که ضایعات وجود دارد یا نه. اما اغلب نیاز به تکرار نیست.

اگر از این دستگاه  برای کاهش عفونت ها و از بین بردن عود آن ها استفاده شود، بهتر است هر 3 یا 6 ماه یک بار این کار تکرار گردد. این کار باعث ضدعفونی و استریل شدن بافت ناحیه تناسلی شده و از عود بیماری نیز پیشگیری می کند.

تعداد جلسات لارم برای درمان با دستگاه دی بی دی پلاسما

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با این دستگاه بستگی  به هدف درمان شما و نظر پزشک متخصص زنان دارد. اما اغلب بیمار طی 2 الی 4 جلسه درمان می گردد و جلسات 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.