دکتر مریم محمدبیگی » بیماری زنان » لیزر راهی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

لیزر راهی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان

بی اختیاری ادرار آیا محدود و منحصر به سنین خاصی است؟

علت اصلی بی اختیاری ادرار چیست؟

آیا بی اختیاری ادرار درمان دارد؟

بهترین راه و روش درمان بی اختیاری ادرار چیست؟

لیزر درمانی تا چه حد در درمان بی اختیاری ادرار توانسته موفق عمل کند؟

پاسخ تمامی سوالات مطروحه در فوق، در طی این نوشتار به طور مجزا و با تفکیک مطالب، پاسخ داده خواهد شد. امید است که بتوانیم قدمی موثر برداریم و روشنگری های لازم را در این زمینه ایجاد کنیم.

درمان-بی-اختیاری-ادرار

بی اختیاری ادرار

 در واقع این مشکل بدین نحو است که فرد کنترلی بر روی ادرار و نیز جلوگیری از آن ندارد و ممکن است در هنگام عطسه کردن، خندیدن و یا سرفه کردن مقداری از ادرار از واژن آنها خارج شود.

بی اختیاری ادرار عارضه و مشکلاتی را برای زنان پیش می آورد از جمله اینکه در صورت تکرار چند باره تخلیه شدن ادرار بدون اراده منجر به بد بو شدن لباس زیر و اذیت شدن فرد و نیز اطرافیان وی خواهد شد.

بی اختیاری ادرار/ علل و عوامل موثر در ایجاد این مشکل

بی اختیاری ادرار از جمله مشکلاتی است که می تواند تا حد زیادی در اثر علل و عوامل مختلف ایجاد شود :

  • افزایش سن

افزایش سن موجب کاهش بسیاری از توان های جسمی می شود از جمله اینکه بدن فرد دیگر نمی تواند همچون گذشته هورمون های لازم را تولید کند و این موضوع از زیبایی و طراوت جسم و چهره افراد می کاهد. از جمله هورمون هایی که در سنین جوانی ترشح بیشتری نسبت به سنین بالاتر دارد هورمون استروژن در زنان است که وظیفه حفظ طراوت و اندام آنان را بر عهده دارد. این هورمون اگر کاهش یابد تاثیر آن در تمامی بخش های بدنی قابل مشاهده است. از جمله این بخش ها بخش واژن خانم هاست که در اثر این موضوع با ظاهری پژمرده و چروکیده کیفیت ظاهری و جنسی خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند وظایف خود را به درستی به انجام برساند. واژن و لابیا های بیرونی و عضلات داخلی در این بخش که تا حد زیادی در حفظ ادرار و جلوگیری از دفع آن نقش مهمی دارند با کاهش کیفیت دیگر نمی توانند این اقدام را به درستی به انجام برسانند و این موضوع سبب می شود که بی اختیاری ادرار در زنان ایجاد شود.

  • زایمان های متعدد
  • وراثت

لیزر درمانی راهی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان

عده زیادی از زنان برای رهایی از این معضل دست به اقداماتی همچون لیزر درمانی می زنند و این علم و ابزار تا حد زیادی توانسته آنها را به مقصود برساند و با کمترین هزینه، در کمترین زمان و با کمترین عارضه بالاترین نتیجه بخشی را داشته باشد. لیزر درمانی این روزها جزء بهترین راهکار ها برای حل و رفع بی اختیاری ادرار است. بهترین است زیرا که مطمئن ترین و آسان ترین راه ها برای درمان این مشکل است.

کاربرد لیزر مونالیزا

لیزر مونالیزا تاچ از جمله لیزر هایی است که توانسته نتایج مثبتی رابرای زنان رقم بزند و در درمان مشکل آنها کار ساز باشد. لیزر مونالیزا تاچ علاوه بر رفع مشکل بی اختیاری ادرار در بسیاری از زمینه های دیگر همچون رفع تیرگی پوست واژن، تنگ کردن  واژن و غیره کاربرد و تاثیرات فروانی دارد.

خوشبختانه این لیزر در طول سالهای اخیر توانسته است مشکلات جدی و مهمی را که پیش از این درمان آنها ممکن نبود به طور قطعی درمان کند.

بیشتر بخوانید: درمان افتادگی رحم

بهترین متخصص زنان

از جمله متخصصینی که باید نهایت دقت و تلاش خود را داشته باشند که با کمترین احتمال خطر بتوانند کمک های شایانی را برای درمان بمیاران داشته باشند متخصص زنان است. زنان نیز باید بهترین متخصص زنان را برای درمان مشکلات و بیماری های زنانه خود برگزینند زیرا که این بیماری ها با مهم ترین عضو بدن آنها یعنی دستگاه تناسلی آنها سروکار دارد و علاوه بر اینکه زندگی فردی زنان را تحت الشعاع قرار می دهد زندگی زناشویی آنان نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب می شود از کیفیت روابط جنسی شان کاسته شود و همین موضوع تبعات روانی و جسمی فراوانی را دارد که می تواند تا حد زیای زنان را افسرده و ناتوان کند.

مشاهده شده است زنانی که به هر دلیلی به بیماری های زنانه مبتلا شدند و نتوانستند همچون گذشته رابطه جنسی موفق را با همسر خود داشته باشند تا حد زیادی سرخورده و افسرده شدند. البته که بیماری های جسمی می تواند توان روحی افراد را کاهش دهد و آنها را با موضوعات مختلفی روبرو بسازد.

درمان بیماری زنان باید بیشترین مقدار توجه و بودجه کشوری را به خود اختصاص دهد زیرا که جامعه سالم در گرو مادرانی سالم است که بتوانند فرزندانی سالم ( از جهت جسم و روان ) به جامعه تحویل دهند و این حقیقتی غیر قابل انکار است.

نتیجه گیری

خوشبختانه بر طبق تمامی مطالبی که گذشت می توانیم این مسرَت و شادی را با تمامی همراهان مان به اشتراک بگذاریم. آگاهی از اینکه بسیاری از بیماری هایی که در گذشته درمان آنها رویایی بیش نبود امروزه از رایج ترین اقدامات پزشکی است بسیار باعث خوشحالی و فخر ماست. همچنین زنان زیادی نسبت به این موضوع اقبال و علاقه نشان می دهند و می توانند با کمترین عارضه و نیز با کمترین دل نگرانی خود را به دست توانمند پزشکان حاذق بسپارند و درمان بیماری و یا مشکل شان را انجام دهند.

از جمله مشکلاتی که در گذشته درمانی نداشت بی اختیاری ادرار بود که این روزها به لطف لیزر های نوین و مدرن، به امری پیش پا افتاده تبدیل شده است.

 

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

Call Now Button