دکتر مریم محمدبیگی » جراحی زیبایی زنان » اطلاعاتی درباره جراحی زیبایی واژن
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه

اطلاعاتی درباره جراحی زیبایی واژن

خانم ها با گذر زمان به سلامت جسمی و روحی خود بیشتر اهمیت می دهند. همان طور که می دانید افزایش سن یکی از موارد کلیدی در زمینه کاهش زیبایی است که خانم ها از وجود آن نگران هستند. این مشکل به مرور اعتماد بنفس را در افراد پایین می آورد و حس نارضایتی به همراه دارد. یکی از موارد مهم در زمینه زیبایی قسمت اندام تناسلی است که برای خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما پیشرفت تکنولوژی برای جراحی زیبایی واژن روش هایی در نظر گرفته است که توانسته موفق عمل کند به طوری که این جراحی به خاطر نتیجه مناسبی که نشان داده در بین خانم ها محبوب شده است.

این پرسش ها بخشی از سوالاتی است که ذهن افرادی که به دنبال انجام این جراحی زیبایی واژن هستند، به خود مشغول می کند. جراحی زیبایی واژن شامل چه بخش هایی می شود؟ و بهترین جراح زیبایی واژن را چگونه می توان تشخیص داد؟ چه زمان می توان نتیجه مناسب دریافت کرد و بهتر است به چه متخصصی مراجعه شود؟ برای دستیابی به این پرسش ها توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

جراحی-زیبایی-واژن

جراحی زیبایی واژن چیست؟

امروزه وجود پزشک های بسیار در حوزه های مختلف باعث شده است که انتخاب جراح زیبایی واژن سخت تر شود. در صورتی که این جراحی به خاطر تخصصی بودن باید توسط پزشک متخصص زنان در اصفهان با رعایت تمام اصول علمی انجام شود. گرچه موارد زیادی وجود داشته است که به خاطر مراجعه به پزشک غیر متخصص مجبور به انجام مجدد جراحی و ترمیمی شده اند. این مسئله باعث می شود علاوه بر مشکلات جسمی و هزینه اضافه، بیمار با برخی مشکلات روحی نیز برخورد نمیاد .

این عمل که جز عمل های پرمخاطب در بین خانم ها است باعث شده روزانه افراد زیادی برای انجام این جراحی مراجعه نمایند. این جراحی انواع مختلفی دارد و در موارد عمده با کوچک کردن لابیا که به آن عمل لابیاپلاستی می گویند همراه است. جراحی زیبایی واژن برای ظاهر زیبای واژن و در تماس بودن بیشتر کلیتوریس در هنگام مقاربت صورت می گیرد.

انواع جراحی زیبایی واژن چیست؟

جراحی زیبایی واژن که برای زیبایی و ترمیم واژن انجام می شود، بخش های مختلفی دارد که با توجه به شرایط جسمی بیمار انتخاب می شود .

  • لابیاپلاستی
  • واژینوپلاستی
  • برداشتن پوست اضافه در قسمت کلیتوریس
  • فرونوپلاستی
  • پرینوپلاستی
  • تزریق چربی به واژن
  • و

عمل واژینوپلاستی

این عمل با هدف تنگ کردن واژن و جوانسازی صورت می گیرد. عموما این زیباسازی را با جراحی لابیاپلاستی انجام می دهند که نتیجه بهتری کسب می شود.

بعد از زایمان، عضلات واژن کشیده می‌شوند و اگرچه فیزیوتراپی و ورزش‌های پس از زایمان می‌توانند کمک کنند، اما واژن اغلب حالت طبیعی خود را به دست نمی‌آورد و شل می‌ماند. این می تواند باعث نارضایتی هر دو طرف در طول رابطه جنسی شود.

واژینوپلاستی یا جوانسازی واژن، روشی است که این مشکلات را اصلاح می‌کند و در نتیجه احساس سفت‌تری را هم در داخل و هم در ورودی واژن ایجاد می‌کند.

عمل لابیاپلاستی

در برخی از افراد لبه های داخلی واژن از لابیاها ماژور بلند تر است و یا این لبه های مینو متقارن نیست و شکل کلیتوریس را پوشانده اند که در این موارد با جراحی لابیاپلاستی می توان این مشکلات را برطرف نمود.

خانم هایی که در حین رابطه جنسی و یا استفاده از دوچرخه لبه های واژن دچار پیچ خوردگی باشد از این عمل استقبال می کنند. حتی برخی خانم ها از خارش و سوزش لابیاهای خود شکایت دارند که با انجام لابیاپلاستی این مشکل برطرف می شود. دلایل دیگری که باعث می شود خانم ها به این عمل مشتاق باشند عبارتند از:

  • عدم تقارت لابیا مینور
  • بزرگ بودن و تیرگی لابیاها
  • شلی و افتادگی واژن
  • نداشتن ظاهر زیبا که باعث پایین آمدن اعتماد بنفس در رابطه جنسی می شود.
  • داشتن درد در هنگام رابطه جنسی
  • احساس ناراحتی در پوشیدن لباس تنگ و جذب

لابیاپلاستی با لیزر

انجام هر نوع جراحی با برش و تیغ جراحی با نگرانی هایی همراه است که باعث می شود بیمار از عمل اجتناب کند. جراحی به خاطر وجود خونریزی و عوارض مربوط به تیغ جراحی، متخصصان این عرصه را بر آن داشت تا یک تکنولوژی موثر در این زمینه ارائه دهند. استفاده از لیزر در حوزه های مختلف به خوبی عمل نموده است و توانسته برای زیبایی نیز مثمرثمر واقع شود. لابیاپلاستی با لیزر بدون درد بوده و در زمان کوتاهی قابل انجام است. مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر، بسیار محدود بوده و بیمار می تواند خیلی زود به زندگی عادی خود ادامه دهد.

لابیاپلاستی به میل جنسی آسیب می زند؟

باید در جواب این پرسش گفت نه تنها لابیاپلاستی آسیبی وارد نمی کند بلکه کیفیت رابطه جنسی را افزایش می دهد. در این جراحی تنها لبه های مینور کوچک می شود و قسمت تحریک جنسی که کلیتوریس است تغییر نمی کند این باعث می شود تحریک پذیری واژن افزایش یابد و فرد رابطه جنسی لذت بخش تری را تجربه نماید.

به جز این موارد، لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی واژن است که ظاهر واژن زیباتر می کند. این حس زیبایی به فرد حس خشنودی می دهد و باعث می شود با روحیه بهتر و اعتماد بنفس بیشتر وارد رابطه شود.

پرینوپلاستی

این جراحی به بازیابی ناحیه بین دهانه واژن و مقعد کمک می کند. این ناحیه پرینه نامیده می شود. زمانی که یک زن بچه به دنیا می آورد، ممکن است کشش پیدا کند و پاره شود. این روش می‌تواند پوست اضافی و شلی دهانه واژن را که ناشی از بریدگی یا پارگی ناقص پرینه است، ترمیم کند.

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به ناحیه تناسلی یکی از بهترین و جدیدترین و به روزترین متدهای روز دنیا برای جوانسازی واژن، رفع چین و چروک، رفع افتادگی و شل شدگی واژن، تغییر سایز و حجم دار کردن این ناحیه، روشن سازی واژن و تنگ کردن واژن می باشد.

جراحی زیبایی واژن در چه سنی انجام می شود؟

جراحی زیبایی واژن محدودیت سنی ندارد و نمی توان برای آن بازه زمانی خاصی در نظر گرفت. رسیدن به تکامل جسمی و روند پیری در افراد مختلف، متفاوت است و نمی توان آن را برای همه یکسان دانست از این رو ممکن است فردی زودتر به انجام این جراحی نیاز داشته باشد و در فرد دیگری این روند بسیار کند پیش رود و فرد زیبایی و جوانی خود را حفظ نماید.

اما محدوده سنی که می توان بر اساس تجربه در نظر گرفت در بازه سنی 20 تا 50 سال است که فرد برای انجام جراحی زیبایی واژن مشکلی ندارد. البته در سن های بالاتر نیز متقاضیان جراحی زیاد هستند اما افزایش سن باعث می شود بهبود و ترمیم زخم ها با مشکل روبرو شود و کندتر باشد.

در سن های پایین تر از 20 سال نیز ممکن است بدن به بلوغ کامل نرسیده باشد. باید ذکر کرد که با رشد جسمی فرد، اندازه لابیاها نیز رشد خواهد کرد.

بهترین جراح زیبایی واژن چه کسی است؟

انتخاب بهترین ها در هر زمینه ای شاید سخت به نظر برسد اما راه های زیادی برای آن وجود دارد که می توانید به آن دست یابید. یک جراح زیبایی واژن باید از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد تا نتیجه مناسبی از آن دریافت گردد. با پیشرفت تکنولوژی ، به روز بودن و همراه بودن با علم نوین می تواند یک گزینه برای انتخاب بهترین باشد. پزشکی که از روش های قدیمی و منسوخ شده استفاده می کند ، قاعدتا سلامت بیمار را با خطر مواجه می کند. داشتن تخصص مرتبط و گذراندن دوره های مفید، مهم است و باید در نظر گرفته شود . در نظر داشتن این موارد در نتیجه جراحی تاثیر مستقیم دارد.

سوالات متداول

کلام آخر

جراحی زیبایی واژن در افرادی که از ظاهر خود راضی نیستند و با مشکلاتی روبرو هستند بسیار موثر و کاربردی عمل کرده است این جراحی با انواع روش هایی که ارائه داده است توانسته به بخش های مختلف وارد شود و نیازهای بیماران را برطرف نماید. انتخاب نوع جراحی مورد نیاز به عهده جراح زیبایی واژن است که با بررسی وضعیت ظاهری و جسمی فرد روش مناسب را برمی گزیند. برای این که این روند به درستی پیش رود باید در انتخاب بهترین جراح زیبایی واژن دقت نمایید و مواردی که یک جراح را متبحر و با مهارت می کند، در نظر بگیرید. توجه داشتن به این موارد باعث می شود یک نتیجه دلخواه از جراحی داشته باشید.

 

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یازده =

Call Now Button