دکتر مریم محمدبیگی » جراحی زیبایی زنان » خارش واژن بعد از لابیاپلاستی
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

خارش واژن بعد از لابیاپلاستی

انجام جراحی های زیبایی زنان امروزه از انواع مختلفی برخوردار می باشد که هر کدام از آن ها به منظور هدف خاصی انجام داده می شود. جراحی لابیاپلاستی یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی دستگاه تناسلی محسوب می شود که منجر به ایجاد تغییر در شکل و ظاهر لابیاها می شود، علاوه بر تمامی مزایای که ممکن است این جراحی برای فرد داشته باشد در مقابل ممکن است عوارضی چون خارش واژن بعد از لابیاپلاستی یا بسیار از موارد دیگر را برای فرد به همراه داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

روش های درمان خارش واژن بعد از لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی

انجام جراحی لابیاپلاستی به منظور کوچک کردن لابیا و ایجاد تغییرات ظاهری برروی آن انجام می شود، ولی نکته ی بسیار حائز اهمیت این است که برای انجام جراحی حتما نزد بهترین جراح زیبایی زنان این کار را انجام دهید تا نتایج ماندگاری را به همراه داشته باشد. ویدیو فوق انیمیشنی در رابطه با جراحی لابیاپلاستی و طریقه انجام آن می باشد.

باتوجه به تمامی موارد گفته شده در مورد عمل لابیاپلاستی شاید فکر کنید که انجام این کار تنها جنبه زیبایی دارد ولی به هیچ عنوان این گونه نیست چرا که لابیاپلاستی علاوه بر زیبایی برای درمان نیز کاربرد دارد. شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا دختران باکره نیز می توانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند؟ در جواب این سوال باید گفت که بله، انجام جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره نیز امکان پذیر است و هیچ نوع آسیبی به پرده بکارت وارد نمی کند چرا که تنها در لبه بیرونی واژن انجام داده می شود، بنابراین هیچ نوع مانعی برای انجام این جراحی وجود ندارد.

انجام جراحی لابیاپلاستی مزایای بیشماری را به همراه دارد که شامل موارد زیر می شود.  

قرینه سازی لابیاها

رفع شل شدی واژن در اثر زایمان ها متعدد

درمان چین و چروک های واژن

افزایش اعتماد به نفس

علاوه بر تمامی این مزایا جراحی ممکن است برای فرد عوارضی چون خونریزی، درد، عفونت، تورم یا کبودی را به همراه داشته باشد چرا که ناحیه تناسلی دارای بافت های عصبی بسیار زیادی می باشد بنابراین ایجاد تمامی این عوارض کاملا طبیعی است، ولی در صورتی که مراقبت های لازم را بعد از جراحی لابیاپلاستی را رعایت کنید تمامی عوارض بعد از جراحی به حداقل می رسد.

علت ایجاد خارش بعد از لابیاپلاستی

بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی ممکن است افراد دچار خارش از ناحیه واژن شوند. ایجاد چنین مشکلی می تواند منجر به ایجاد نگرانی در فرد شود چرا که بانوان داشتن خارش را داشتن عفونت می دانند. ولی باید به این نکته اشاره کرد خارش واژن بعد از لابیاپلاستی به دو دلیل اتفاق می افتد که عبارتند از:

عفونت لابیاها

به طور معمول عوفنتی که در اثر این عارضه ایجاد می شود برای فرد تورم، درد، ترشحات غیر طبیعی از محل بخیه ها و بوی بد واژن را به همراه دارد. در صورتی که هر کدام از این علائم را داشتید سریعا به پزشک مراجعه کنید تا با انجام اقدامات لازم از بدتر شدن آن پیشگیری شود. معمولا خارش ایجاد شده در روز های ابتدایی و هفته اول بعد از لابیاپلاستی می باشد.

جوش خوردن بخیه ها

بعضی از افراد هستند که در هفته دوم یا ده روز بعد از لابیاپلاستی خارش شدیدی دارند که این موضوع نشان از جوش خوردن بخیه ها می باشد بنابراین نیاز است تا از ترمیم کننده ها به منظور بهبود و رد شدن سریع از این مرحله استفاده شود. کاربرد ترمیم کننده ها در افراد مختلف بسته به میزان قدرت ترمیم پوست می تواند کاملا متفاوت باشد.

روش های درمان خارش واژن بعد از لابیاپلاستی

جوش خوردن بخیه ها بعد از جراحی لایباپلاستی یکی از دلایل خارش ناحیه تناسلی می باشد، که با مصرف دارو یا پمادهای مختلف می توان آن را درمان کرد. نوع بخیه های استفاده شده در جراحی لابیاپلاستی از دو نوع جذبی و کشیدنی برخوردار می باشد، که به نسبت هم کاملا به یکدیگر متفاوت می باشد. از جمله روش های درمانی برای رفع خارش واژن بعد از لابیاپلاستی به شرح زیر می باشد:

  • شستشوی صحیح واژن
  • به هیچ عنوان بعد از جراحی لایباپلاستی طولانی مدت نشینید.
  • از انجام فعالیت ای سنگین بدنی به شدت اجتناب کنید.
  • از داشتن رابطه جنسی می بایست برای مدتی مثلا یک ماه اجتناب کنید تا از ایجاد درد، خارش و عفونت جلوگیری شود.
  • به هیچ عنوان لباس های تنگ نپوشید چرا که خارش بعد از لابیاپلاستی را افزایش می دهد.
  • در صورت مصرف دارو یا پماد حتما به موقع این کار را انجام دهید چرا مصرف به موقع از ایجاد هر نوع عفونت جلوگیری می کند.

چه زمانی نیاز است تا به متخصص زنان مراجعه کنیم؟

داشتن خارش بعد از جراحی لابیاپلاستی برای فرد می تواند کمی آزار دهنده باشد ولی می بایست از خاراندن آن به شدت اجتناب شود. به منظور جلوگیری از خارش پزشک پماد مخصوصی را برای بیمار تجویز خواهد کرد ولی ممکن است بعضی از افراد با مصرف پماد نیز خارش آن ها درمان نشود.

داشتن خارش بعد از جراحی لابیاپلاستی کاملا طبیعی است ولی در صورتی که این خارش با علائم زیر همراه باشد حتما می بایست به پزشک مراجعه کنید.

سوزش

خونریزی

تورم

درد

بوی بد واژن

ترشحات غیر طبیعی

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =

Call Now Button