دکتر مریم محمدبیگی » جراحی زیبایی زنان » بهترین سن برای لابیاپلاستی
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

بهترین سن برای لابیاپلاستی

سن مناسب برای لابیاپلاستی به طور کلی بعد از سن بلوغ است یعنی زمانی که لابیا ها بیش از اندازه بزرگ و باعث بروز مشکلاتی در فرد شود آن را انجام می دهند، البته دقت داشته باشید که حتما با یک پزشک با تجربه مشورت نمایید تا با توجه به سن و میزان بزرگی لابیاها بهترین و مناسب ترین تکنیک را برای شما انتخاب نماید. ما در این نوشتار قصد داریم تا بهترین سن انجام ای عمل، اینکه در چه رده سنی انجام آن ممنوع است یا مطلب مرتبط با آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم پش تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

برای انجام لابیاپلاستی چه سنی مناسب است؟

سن مناسب لابیاپلاستی در واقع جزء متداول ترین سوالات متقاضیان انجام این جراحی زیبایی محسوب می شود که در پاسخ به آن باید اشاره کنیم انجام آن بعد از سن بلوغ یعنی یعنی بین 18 الی 55 سال می توان این عمل را انجام داد ولی سن مشخصی را برای این عمل نمی توان در نظر گرفت ولی آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است دلایل انجام شما از انجام عمل است.

دقت داشته باشید که خانم های بالای 55 سال به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای این عمل محسوب نمی شوند چرا که بالا رفتن یاعث کاهش کلاژن در بدن می شود و همین موضوع منجر به کاهش روند بهبودی می شود از همه مهم تر انجام جراحی در سنین بالاتر احتما ایجاد عفونت و بیماری های مختلف نظیر افزایش فشار خون، افزایش چبی خون و … بیشتر کند که تمامی آن ها تاثیر منفی در نتیجه جراحی به همراه خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره از دکتر مریم محمد بیگی بهترین متخصص زنان در اصفهان می توانید با شماره های 03131304674 ، 09135454458 تماس حاصل نمایید.

علت ترویج انجام لابیاپلاستی در نوجوانان

از مهم ترین دلایل ترویج انجام جراحی لابیاپلاستی در نوجوانان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوجوانان و جوانان به دلیل فشار های اجتماعی زیادی که بروی آن ها وجود دارد احساس نیاز به داشتن ظاهری زیبا و ایده آل در آن ها بیشتر شود از همین رو تصمیم به انجام جراحی های زیبایی می گیرند.
  • بسیاری از نوجوانان اطلاعات کافی در مورد بدن و تغییرات طبیعی که در آن رخ می‌دهد را ندارند از همین رو باعث افزایش تمایل به جراحی‌های زیبایی برای رفع مشکلات خود می نمایند.
  • تبلیغاتی که در رسانه های مختلف انجام می شود می‌تواند افراد را تحت تأثیر قرار دهد از همین رو برای رفع نگرانی های خود و بهبود ناحیه تناسلی تصمیم به انجام این عمل می گیرند.

با توجه به تمامی موارد گفته شده اطلاعات کافی و لازم را به نوجوانان بدهید تا در صورت عدم نیاز به عمل تصمیم به انجام این جراحی نگیرند.

جراحی لابیاپلاستی در دختران 18 سال

همانطور که می دانید جراحی لابیاپلاستی را برای بهبود ظاهر ناحیه تناسلی و کوچک کرد لابیا انجام می دهند ولی باید اشاره کنیم که برای افراد زیر 18 سال مشکلات اخلاقی و حقوقی را به همراه دارد، چرا که هنوز تغییرات فیزیکی و جسمانی کامل نشده است و عواقب ناخوشایندی را برای خود فرد به همراه دارد.

صرف نظر از سن بیمار، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا جراحی زیبایی راه حل مناسبی است برای شما، کاملا به نظر شما بر می گردد و بعد از آن پزشک باید ارزیابی کند. در حالی که بهتر می باشد، انجام جراحی لابیاپلاستی تا بزرگسالی به عقب بیفتد.

اگر دختران جوان در سنین 18 یا 19 سال، که به دلیل بزرگ بودن لابیاهای داخلی، در لباس شنا احساس اضطراب اجتماعی می کنند، یا به دلایل عوامل ژنتیکی دارای لابیاهای بزرگ و کشیده هستند، که سبب ایجاد احساس درد هنگام فعالیت های ورزشی یا حتی نشستن می کنند، ممکن است بخواهند لابیاپلاستی انجام دهند و ایرادی ندارد.

دکتر مریم محمد بیگی انجام لابیاپلاستی در اصفهان را در شرایط زیر مناسب می دانند:

  • نامتقارن بودن یا لابیاهای خیلی بزرگ که باعث ایجاد ناراحتی در طول فعالیت‌های روزمره یا ورزشی می شود و یا ممکن است بیمار نتواند برخی از لباس ها را بپوشد.
  • جراحت یا جراحی های قبلی در ناحیه تناسلی که باعث ایجاد مشکلات یا درد و زخم مداوم شده است.

در چنین شرایطی، تأیید اینکه بیمار از نظر عاطفی نیز برای عمل آماده است، اهمیت دارد  و نشان می‌دهد که او می‌داند چه نتایجی برای او واقع ‌بینانه است.

سوالات متداول

آیا می توان در زمان یائسگی لابیاپلاستی انجام داد؟

خانم های کمتر از 55 سال، برای لابیاپلاستی واجد شرایط می باشند. در برخی مواقع، زمان یائسگی خانم ها قبل از سن 55 سالگی رخ می دهد. بهتر است خانم هایی که در دوره یائسه شدن قرار دارند، این عمل را انجام ندهند. چرا که هورمون ها در حالت تغییر هستند بنابراین بهتر است حدود یکسال بعد از یائسگی این عمل را انجام دهید.

آیا دختران باکره نباید لابیاپلاستی انجام دهند؟

لابیاپلاستی در دختران باکره هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند. زیرا این نوع جراحی بر روی ناحیه بیرونی واژن انجام شده و کاری به قسمت های داخلی ناحیه ی تناسلی و واژن ندارد.

انجام لابیاپلاستی در سنین پایین تر چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

از مهم ترین مشکلاتی که لابیاپلاستی در سنین پاییین به همراه دارد می توان به تغییرات بدنی، عواض و خطراتی چون خونریزی، عفونت و دائمی نبودن نتایج را به همراه داشته باشد.

در نهایت….

به طور کلی، سن مناسب برای انجام لابیاپلاستی معمولاً در سنین 18 تا 55 سالگی است، زیرا در این بازه سنی بیشترین استقرار و پایداری بدن وجود دارد. با این حال، مهمترین نکته این است که افراد باید از نیاز و مشکلات خود آگاهی داشته باشند و با پزشک متخصص خود مشورت کنند. پزشک می‌تواند با بررسی وضعیت فیزیکی و عوامل دیگر مربوطه، سن مناسب برای انجام لابیاپلاستی را تعیین کند. در نهایت، انتخاب سن مناسب برای این عمل جراحی باید با توجه به وضعیت فرد و نیازهای آنها صورت گیرد تا نتایج بهتر و دائمی تری حاصل شود.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 2 =

Call Now Button