دکتر مریم محمدبیگی » جراحی زیبایی زنان » بهبودی بعد از تنگ کردن واژن
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

بهبودی بعد از تنگ کردن واژن

هنگامی که تصمیم به انجام عمل تنگ کردن واژن گرفتید، ممکن است سوالاتی در مورد بهبودی واژینوپلاستی داشته باشید. در حالی که روند بهبودی واژینوپلاستی متفاوت است، می توانید انتظار داشته باشید که به مرخصی از کار، استراحت از ورزش و حتی توقف در زندگی جنسی خود نیاز داشته باشید. گذراندن داوطلبانه این مرحله بهبودی ممکن است دلهره آور باشد، اما درک این روند می تواند به شما کمک کند قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این روش برای شما مناسب است، آمادگی بیشتری داشته باشید. به طور کلی، تنگ کردن واژن میزان رضایتمندی بالایی دارد، می تواند اعتماد به نفس ایجاد کند و می تواند عوارض پزشکی ناشی از زایمان، ژنتیک یا سن را برطرف کند. امروز می خواهیم در مورد بهبودی بعد از تنگ کردن واژن با شما صحبت کنیم.

آیا بعد از واژینوپلاستی درد دارم؟

واژینوپلاستی چیست؟

واژینوپلاستی بر سفت کردن ماهیچه ها و بافت های واژن تمرکز دارد. گاهی این بافت ها در حین زایمان پاره یا کشیده می شوند و گاهی با افزایش سن تغییر کرده یا شل می شوند. این جراحی زیبایی ترمیمی زنان می‌تواند علاوه بر آسیب‌های ناشی از زایمان، عوارض پزشکی مانند مشکلات کف لگن و بی اختیاری ادرار را نیز برطرف کند. پس از ریکاوری واژینوپلاستی، بسیاری از این مسائل برطرف می‌شوند و می‌توانند احساس اعتماد به نفس و راحتی بیشتری در شما ایجاد کند.

از آنجایی که زایمان می‌تواند عامل اصلی ایجاد شلی واژن باشد و می‌تواند بافت‌های اطراف واژن را پاره کند، عموما متخصص زنان به شما توصیه می‌کند که قبل از انجام این عمل تا آخرین بارداری خود صبر کنید. در زایمان، برخی از تغییرات واژن موقتی هستند در حالی که برخی دیگر می توانند دائمی باشند. اگر احساس می کنید اکنون آماده انجام واژینوپلاستی هستید اما مطمئن نیستید که می خواهید دوباره باردار شوید، توصیه می کنیم با متخصص زنان و زایمان خود صحبت کنید.

بهبودی بعد از تنگ کردن واژن چقدر طول می کشد؟

آیا بعد از واژینوپلاستی درد دارم؟

در طول عمل، هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد زیرا این عمل اغلب تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد. در روزها یا هفته ی اول بعد از عمل، درد شما بیشتر مربوط به تورم و کبودی آن ناحیه خواهد بود، که طبیعی می باشد. به طور کلی، معمولا زمانی را توصیه می کنیم که فقط استراحت کنید تا بهبودی سریعتر صورت بگیرد.

احساس درد مداوم یا تورم شدید غیرعادی است و اگر درد شدید دارید باید فوراً با متخصص زنان خود مشورت کنید. این همچنین در صورتی صادق است که درد به مرور زمان، به ویژه در هفته اول افزایش یابد. اگر مقداری ترشح از ناحیه یا خونریزی خفیف وجود دارد، نگران نباشید، اینها علائم طبیعی هستند که با گذشت هفته ها کاهش می یابند.

داروهایی برای مدیریت علائم درد به شما داده می شود و باید آن ها را طبق دستور مصرف کنید.

گفته شد، چند راه اساسی وجود دارد که می توانید درد را مدیریت کنید و به بهبودی خود کمک کنید. روش های ساده مانند پوشیدن لباس راحت در دوران نقاهت می تواند بسیار مفید باشد. لباس های گشاد، شلوارهای راحت و پوشیدن لباس های زیر راحت و نخی. همچنین تمیز نگه داشتن ناحیه در طول بهبودی برای جلوگیری از عفونت بسیار مهم است.

پس از اینکه به بدن شما زمان لازم برای بهبودی واژینوپلاستی داده شد، با نتایج دلخواه خود احساس شادابی، اعتماد به نفس و جذابیت خواهید داشت.

بهبودی بعد از تنگ کردن واژن چقدر طول می کشد؟

زمان بهبودی برای واژینوپلاستی معمولاً 8- 6 هفته است. با این حال، زمان بهبودی شما ممکن است بسته به روش خاص شما یا ترکیبی از روش هایی که انجام می دهید متفاوت باشد. جراح زیبایی زنان به شما اطلاع می‌دهد که چقدر طول می‌کشد تا بتوانید به سطح عادی فعالیت خود بازگردید و دستورالعمل‌های دقیقی در مورد مراقبت‌های بعد از پس از جراحی به شما می‌دهد، از جمله اطلاعاتی در مورد:

  • برداشتن پانسمان
  • دستورالعمل های تمیز کردن آن ناحیه
  • علائم معمولی که تجربه خواهید کرد.
  • علائم بالقوه عوارض

بسیار مهم است که تمام دستورالعمل های مراقبت بعد از عمل را که جراح شما ارائه می دهد، دنبال کنید. همچنین مهم است که بدانید مدت زمان بهبودی در بین افراد بسیار متفاوت است.

مراحل بهبودی بعد از تنگ کردن واژن

برای چند روز اول پس از عمل واژینوپلاستی، شما همچنان به استراحت طولانی در طول روز نیاز خواهید داشت، اما در بیشتر موارد قادر خواهید بود بلند شوید و در خانه حرکت کنید.

1-2 هفته بعد از واژینوپلاستی

برای چند هفته اول پس از عمل، احتمالاً برای بهبودی نیاز به مرخصی از کار خواهید داشت. همچنین ممکن است لازم باشد در آن بازه زمانی قرارهای بعدی را برای بررسی برش ها توسط پزشک خود تعیین کنید و مطمئن شوید که روند بهبودی به آرامی پیش می رود.

در چند هفته اول ممکن است همچنان نشستن برای مدت طولانی ناراحت کننده باشد و به شما توصیه می شود از بلند کردن اجسام سنگین دوری کنید.

ترکیبی از ایستادن، دراز کشیدن و نشستن راحت‌ترین حالت را برای شما به ارمغان می‌آورد و انجام آن در خانه شما راحت‌تر است. گوش دادن به بدن خود را در اولویت قرار دهید و تا آنجا که نیاز دارید استراحت کنید. شما همچنان باید در این مرحله از رابطه جنسی خودداری کنید و باید این موضوع را به هر شریک زندگی خود در میان بگذارید. در این مدت، درد شما بیشتر به صورت درد و ناراحتی همراه با تورم و کبودی در ناحیه خواهد بود.

خواب و استراحت بهترین کاری است که می توانید برای کمک به بهبودی واژینوپلاستی خود انجام دهید. در طول این مرحله اولیه. اگر تورم باعث ناراحتی می شود، می توانید درد را با کمپرس یخ و هر دارویی که توسط جراح زیبایی زنان شما تجویز شده است، کنترل کنید.

4-6 هفته پس از تنگ کردن واژن

پس از چهار هفته بهبودی، این امکان وجود دارد که بتوانید به بعضی از فعالیت های روزانه خود بازگردید. در حالی که در 4 تا 5 هفته هنوز برای برقراری مجدد رابطه جنسی خیلی زود است، ممکن است بتوانید پس از مشورت با متخصص خود فعالیت جنسی غیر دخول را تجربه کنید. همچنین می‌توانید پیاده‌روی‌های سبک و فعالیت‌های بدنی معمولی را مجدداً از سر بگیرید.

از هر نوع فعالیتی که ممکن است منطقه را تحریک کند باید اجتناب شود. فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، دویدن، یا هر چیزی که منطقه را تحریک می‌کند بهتر است پس از بهبودی کامل انجام شود. معمولاً بعد از شش تا 8 هفته می‌توانید به فعالیت های روزانه خود بازگردید، تمرینات ورزشی را مجدداً شروع کنید و به رابطه جنسی خود بپردازید.

پس از 8-6 هفته بهبودی کامل

بهبودی کامل به طور معمول حدود شش تا 8 هفته کامل طول می کشد. در هفته‌ها و ماه‌های بعد، همچنان طبیعی است که برخی از عوارض جانبی باقی‌مانده را داشته باشید، زیرا به مرور زمان برطرف می شود.

از آنجایی که عضلات و بافت‌های داخل واژن و اطراف آن خود را ترمیم می‌کنند، طبیعی است که همچنان دامنه حرکتی محدود، مقداری درد و احتمالاً التهاب را احساس کنید. در این مرحله می‌توانید با متخصص زنان در اصفهان صحبت کنید.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 7 =

Call Now Button