دکتر مریم محمدبیگی » جراحی زیبایی زنان » آیا لابیاپلاستی بر میل جنسی تاثیر دارد؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

آیا لابیاپلاستی بر میل جنسی تاثیر دارد؟

بسیاری از خانم ها در لب های داخلی واژن به نام لابیا مینور مشکلاتی را تجربه می کنند. لابیا داخلی آن ها در طول زمان به دلیل بارداری، زایمان طبیعی و افزایش سن تغییر می کند. وقتی این لابیاها بزرگ و شل می شوند، می توانند به دلیل اصطکاک ناشی از لباس و یا فعالیت جنسی درد ایجاد کنند. خوشبختانه راه حلی به نام عمل لابیاپلاستی نیز وجود دارد، که می تواند گزینه ی مناسبی برای بسیاری از خانم هایی باشد، که از این مسئله رنج می برند. اما سوالی که پیش می آید این است که، آیا لابیاپلاستی بر میل جنسی تاثیر دارد؟ آیا باعث کاهش میل جنسی می شود؟ امروز قصد داریم در مورد اثرات لابیاپلاستی بر میل جنسی صحبت کنیم تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

ایا لابیاپلاستی باعث کاهش میل جنسی می شود؟

آیا لابیاپلاستی می تواند باعث افزایش میل جنسی شود؟

یکی از شایع ترین نگرانی‌های زنان در مورد جراحی لابیاپلاستی این است، که آیا این عمل تاثیرات منفی بر روی رابطه جنسی می‌گذارد، یا نه. خوشبختانه، پاسخ این سوال این است که، خیر تأثیر نامطلوبی بر احساسات جنسی نخواهد گذاشت و همچنین میل جنسی را کاهش نمی دهد. در طول این عمل، جراح و دکتر لابیاپلاستی در اصفهان فقط بافت اضافی را از لابیا داخلی بر می دارد، نه انتهای عصبی را. در واقع، لابیاپلاستی می‌تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد جنسی خانم ها داشته باشد، زیرا لب های بزرگ آویزان می تواند باعث دردناک شدن و کاهش اعتماد به نفس فرد در حین رابطه جنسی شود.

آیا لابیاپلاستی می تواند باعث افزایش میل جنسی شود؟

می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه این جراحی می تواند بر عملکرد جنسی شما تأثیر بگذارد و حتی آن را بهبود ببخشد. در طی لابیاپلاستی، تنها سطحی ترین بافت جراحی می شود و ساختارهای عمیق تر دست زده نمی شوند. بنابراین، آسیب به اعصاب عمیق در این ناحیه بسیار بعید است. نه تنها لابیاپلاستی این اعصاب مهم را حفظ می کند، در واقع بسیاری از زنان گزارش می دهند که لابیاپلاستی میل جنسی را در آن ها افزایش داده و سبب بهبود روابط زناشویی شده است.

1-بسیاری از زنانی که به دنبال لابیاپلاستی هستند، لابیاهای آن ها خیلی بزرگ و شل شده است، که در حین ورزش، مالش به لباس و در حین فعالیت جنسی باعث ایجاد درد می شود. کاهش اندازه لابیاها از طریق لابیاپلاستی این موضوع را از بین می برد و به زنان کمک می کند تا بدون درد رابطه ی جنسی داشته و لذت جنسی آن ها افزایش یابد.

2- از آنجایی که یک زن در یک دوره زمانی طولانی اگر در اثر مقاربت جنسی احساس ناراحتی، درد و یا خجالت کند، ممکن است سبب شروع ایجاد ارتباط منفی با رابطه جنسی کند، که میل جنسی او کم کم نیز کاهش می یابد. رفع ریشه این مشکل می تواند به خانم ها کمک کند تا میل جنسی خود را بازیابند، زیرا بسیاری از زنان با انجام این عمل میل جنسی جدید و افزایش میل را  نیز تجربه می کنند.

3- یکی دیگر از دلایل رایج بسیاری از زنان که به دنبال لابیاپلاستی هستند، به دلیل احساس خجالت از ظاهر لابیاهای داخلی است. اصلاح این امر از طریق این جراحی می تواند به زنان کمک کند تا دوباره برای داشتن رابطه جنسی احساس اعتماد به نفس و جذابیت داشته باشند.

همانطور که در بالا بیان کردیم، لابیاپلاستی می تواند با تاثیر بر اعتماد به نفس افراد، تاثیر مثبتی در روابط جنسی ایجاد نماید. به طور کلی در این عمل زیبایی پوست اضافی از ناحیه تناسلی خانم ها جدا می گردد، تا این ناحیه فرم زیبایی بگیرد.

با حذف این پوست اضافی، احساس درد در روابط جنسی از بین می رود و همین امر می تواند سبب افزایش تمایلات جنسی افراد می شود.

آیا جراحی لابیاپلاستی به ناحیه کلیتوریس آسیب می زند؟

جراحی لابیاپلاستی به هیج عنوان سبب آسیب به ناحیه کلیتوریس واژن نمی شود، اما نکته بسیار مهم این است؛ که جراحی زیبایی واژن بهتر است توسط بهترین جراح زیبایی زنان با تجربه و ماهر انجام شود. در صورتی که یک فرد غیر متخصص لابیاپلاستی را انجام دهد و آناتومی بدن را به خوبی نشناسد، ممکن است آسیب بزند و مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. به همین علت برای انجام جراحی زیبایی واژن خانم ها مانند لابیاپلاستی به متخصص زنان و زیبایی در اصفهان مراجعه کنید.

چه زمانی بعد از لابیاپلاستی می توانیم رابطه جنسی داشته باشیم؟

مانند بسیاری از جراحی‌ها، بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که در حین بهبودی باید ار فعالیت بدنی شدید و سنگین خودداری کنند. این فعالیت ها شامل رابطه جنسی نیز می شود. مدت زمان بهبودی در افراد متفاوت است. با این حال، به طور کلی، اکثر خانم ها باید حداقل چهار هفته و تا شش هفته از رابطه جنسی خودداری کنند. البته توجه داشته باشید که جراح شما ممکن است دستورالعمل های متفاوتی را بر اساس وضعیت سلامت شما ارائه دهد. همیشه به راهنمایی های بعد از عمل پزشک خود توجه نمایید.

کلام اخر

جراحی لابیاپلاستی ممکن است برای برخی از افراد گزینه ترسناکی باشد، اما در واقع روشی بسیار کم تهاجمی و موثر برای کاهش اندازه بزرگی لابیا داخلی است که برای بسیاری از خانم ها باعث درد، ناراحتی یا احساس خجالت می شود. این عمل می تواند تأثیر مثبتی بر عزت نفس، عملکرد جنسی و کیفیت کلی زندگی بگذارد.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =

Call Now Button